Fa
/
En
جمعه 2 آذر 1403
صفحه اصلی
درباره دانشگاه
دانشکده علوم پزشکی مراغه در یک نگاه
نمودار سازمانی
نقشه دانشکده
برنامه راهبردی دانشکده
شهر مراغه
حوزه ریاست
معاونتها و مدیریتها
معاونت توسعه مدیریت و منابع
معاونت بهداشتی
معاونت درمان
معاونت آموزشی،تحقیقات،دانشجویی و فرهنگی
مدیریت غذا و دارو
دانشکدهها
دانشکده پرستاری
مراکز آموزشی و درمانی
بیمارستان شهید دکتر بهشتی
بیمارستان امیرالمومنین(ع)
بیمارستان بوعلی سینا
مجلات دانشکده
مجله سیب سلامت
ارتباط با ما
تماس با دانشکده
پرسش و پاسخ
دفترچه تلفن
بیانیه توافق سطح خدمت
نقشه سایت
معرفی اداره حراست
تعریف حراست
√
حراست در لغت به معنای پاسداری و مراقبت کردن می باشد . از لحاظ عرف اداری حراست به نهادی گفته می شود که در قلب تشکیلات یک سازمان وجود داشته و وظیفه خطیر مراقبت از سلامت اجزای ریز و درشت آن تشکیلات را در برابر انواع و اقسام انحراف های موجود به عهده دارد
.
√
اداره حراست به منظور حفظ اصول و تعمیق ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجادنظم و انسجام در اداره تشکیلات سازمانی دانشگاه فعالیت میکند تا ضمن ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب هر گونه انحراف اشکای و تخلفی را در امور اجرائی کشفنماید و گزارشها و رهنمودهای لازم را در این زمینه به مراجع ذیصلاح ارسال دارد
.
√
حراست به عنوان مشاور مدیریت : حراست به عنوان چشم مدیر در سازمان و با توجه به اشراف اطلاعاتی که به مجموعه دارد می تواند مشاور خوبی برای مدیریت محسوب شود
.
شرح وظایف حراست
اداره حراست دانشگاه در راستای حفاظت و حراست از ارزشهای والای نظام ، حفظ نظم و انسجام در مجموعه دانشگاه و جلوگیری از انحراف و تخلف در امور اجرایی و در دیگر زمینه ها ، ایجاد شده است
.
در واقع عملکرد کنترلی اداره حراست را میتوان در چهارچوب وظایف ذیل خلاصه نمود
:
1
-کشف و گزارش تخلفات احتمالی ( بطور اعم در حیطه دانشگاه)
.
-2
کشف و مقابله با توطئه های دشمنان خارجی و داخلی انقلاب اسلامی در راستای لکه دار نمودن امنیت اجتماعی محیط دانشگاه
.
-3
کشف و برخورد با جرایم و تخلفات سیاسی ، امنیتی و اداری مجموعه شاغلین در دانشگاه و اعلام به مسئولین ذیربط
.
4-نظارت بر روند دریافت و اقدام در مورد اسناد طبقه بندی شده و توزیع و نگهداری آنها به صورت متمرکز
.
-5
نظارت بر حفاظت فیزیکی دانشگاه و تهیه طرحهای حفاظت فیزیکی
.
6-آموزش و توجیه مسئولین واحد ها و پرسنل زیر مجموعه در زمینه های حراست ، حفاظت اسناد ، افراد ، تأسیسات و نظارت بر اجرای طرحها
.
7-صدور مجوز مخصوص تردد وسائط نقلیه به محوطه دانشگاه
.
-8
همکاری در تهیه طرحهای حفاظتی ، امنیتی و نظارت مستمر بر اجرای طرحهای مذکور
.
10-پیگیری وظایف ارجاع شده از سوی مسئولین ذیربط
.
-11
ارایه مشاوره امنیتی به بالاترین مقام اجرائی دستگاه
.
-12
پیگیری و اجراء بخشنامه ها و دستورالعملها
.
دستگاه حراست براساس ماده واحده قانون مصوب 12/2/68 مجمع تشخیص مصلحت نظام با اهداف و تشکیلات سازمانی خاص به عنوان یک مجموعه اجرائی و نظارتی از مصادیق بارز و حیطه شمول اصول و قواعد مذکور بوده و به لحاظ ویژگیها، وظایف و جایگاه سازمانی بعنوان یکی از زیر مجموعه های تشکیلاتی، مستقیماً یا به صورت غیر مستقیم و نامحسوس وظایف خطیری در ارتباط با سالم سازی محیط کار و کنترل کیفی و کمی کارکنان ، بررسی و احراز تخلفات اداری مالی ، حفاظت از تاسیسات و اماکن ، اسناد و مدارک را عهده دار می باشد.بنابراین سیاست و روش حراستی اجمالاً مبتنی و به لحاظ موارد ذیل خواهد بود
:
•
اهتمام و پاسداری از دستاوردهای انقلاب ، تبلیغ تفکرات بسیجی ، بذل مساعی و تلاش در جهت حفظ مصالح نظام مقدس اسلامی به عنوان اساسی ترین وظیفه دستگاه حراست
.
•
ممانعت و اعتراض از اعمال و تعصبات خشک و بی مورد و روشهای تنگ نظرانه و متحجرانه و هرگونه انحصار طلبی در انجام وظایف سازمانی واحد
.
•
مجاهدت در شناساندن دستگاه حراست به عنوان محرم تامین امنیتبرای عموم ( مسئولین ، مدیران و کارکنان و ارباب رجوع) به منظور انعکاس نقطه نظرات و تخلفات و درخواستهای مشروع آنان و تلاش در رسیدگی و اقدامات لازم مطابق ضوابط برای اجابت درخواستهای منطقی و قانونی مشارالیه
.
•
شناسائی نقاط ضعف و قوت مجموعه به منظور تمهید و ارایه راه کارها و خط مشی های مناسب در جهت رفع نارسائی ها و مشکلات موجود به مدیر دستگاه
•
رعایت کامل و دقیق شرح وظایف و دستورالعملهای اجرائی و بهره برداری کامل از تجارب مکتسب
.
•
همکاری تنگاتنگ و صمیمانه با مقامات و دیگران در تحقق اهداف سازمانی و اهتمام و تلاش در القاء و تبین جایگاه حراست به عنوان مشاورین امین و نستوه به مدیران و بذل مساعی مشترک در تحقق این ایده که : مدیران و مسئولین حراست برای همدیگر می باشند نه در مقابل و رو در روی هم
.
•
شناساندن دستگاه حراست و بذل توجه وافر در اینکه اقدامات حراست در تمام موارد مستدل و مستند و متکی به اسناد و مدارک قابل استناد می باشند و از توجه و اقدام به گزارشات غیر مستند و غیر موجه جداً پرهیز و اجتناب خواهد شد
.
•
توجه و اهتمام مستمر و کامل در جهت سالم سازی محیط کاری و اداری سازمان و جلوگیری از بروز جو تشنج و تهدید و ارعاب وحشت برای جلوگیری از تقلیل بازده و اعتماد کاری کارکنان ، اعتماد کامل متقابل و حسن ظن به یکدیگر
.
•
اهتمام و به کارگیری امر به معروف و نهی از منکر در مسائل مبتلا ..... و در همه امور
.
اداره حراست
منشور اخلاقی و سازمانی حراست دانشگاه
آشنایی با حراست
معرفی اداره حراست
وظایف و اختیارات
همکاران اداره حراست
رئیس اداره حراست
کارشناسان اداره حراست
حفاظت فیزیکی
حفاظت پرسنل
حفاظت IT
حفاظت اسناد
سامانه دریافت خبر
صدور کارت شناسایی
هیات علمی
کارکنان
دانشجویان
ارتباط با ما